Uczelnia

Dla kandydata

Dla studenta

Kontakt

Zwiń menu
Wydarzenia

Warsztat Design Thinking: Komunikacja wizualna w służbie wpływu i zmiany społecznej

  • Warsztaty

dodano: 17 września 2024

O warsztacie

 

Prowadząca: Ksenija Miļča

 

  • Czas trwania: 4 dni (2–3 godziny dziennie), razem 8 do 10 godzin
  • Liczba uczestników: 10/12 studentów
  • Wymagania dla uczestników:
    • dobra znajomość języka angielskiego,
      • dostęp do komputerów z dostępem do Internetu (możliwe wykorzystanie komputerów uczelnianych)
    • Poziom wiedzy: 5-7 semestr (3 i 4 rok studiów licencjackich)
  • Data i miejsce warsztatu – 15-18 października 2024 r., siedziba WSTI
  • Kontakt i rejestracja: dr Piotr Dzik (piotr.dzik@edu.wsti.pl) wyłącznie drogą mailową do dnia 10.10.2024 r., obowiązuje zasada „kto pierwszy, ten lepszy”.

 

 

Program i przebieg
Dzień 1: Wprowadzenie do Design Thinking i identyfikacja problemu

 

Cel: Wprowadzenie do Design Thinking i identyfikacja istotnego problemu społecznego dla projektu.

 

Program pierwszego dnia:

  1. Wprowadzenie do Design Thinking
  2. Wybór problemu

 

 

Dzień 2: Pomysły i techniki komunikacji wizualnej

 

Cel: Generowanie kreatywnych pomysłów i stosowanie strategii komunikacji wizualnej.

 

Program drugiego dnia:

Wykład na temat technik komunikacji wizualnej (30 min):

  • Omówienie semiotyki wizualnej, teorii koloru i symboliki w projektowaniu graficznym.
  • Wnioski z badań:
    • Roland Barthes o tym, jak obrazy niosą złożone znaczenia społeczne i polityczne.
    • Idea Marshalla McLuhana „medium jest przekazem”, badająca, w jaki sposób media kształtują rozumienie publiczne.
  1. Grupowe tworzenie pomysłów
  2. Szkicowanie koncepcji

 

 

Dzień 3: Prototypowanie i opinie zwrotne (feedback)

 

Cel: Opracowanie i udoskonalenie prototypów na podstawie opinii zwrotnych.

 

Program trzeciego dnia:

  1. Wykład na temat technik prototypowania
  2. Tworzenie prototypu
  3. Przegląd projektów (galery walk) i sesja opinii zwrotnych (30 min)

 

 

Dzień 4: Finalizacja i prezentacja

 

Cel: Ukończenie i zaprezentowanie projektu końcowego, refleksja nad procesem Design Thinking.

 

Program czwartego dnia

  1. Doskonalenie projektu
  2. Prezentacje końcowe

 

Refleksja i podsumowanie.

 

 

Ostateczny wynik:

 

Gotowe do wdrożenia projekty wizualne, takie jak serie plakatów, karty lub materiały kampanii medialnej.

 

 

Wskazane lektury (nieobowiązkowe, ale przydatne zalecenia od dra Piotra Dzika):

 

– Beata Michalska-Dominiak, Piotr Grocholiński, Poradnik design thinking. Wyd: Onepress, 2022; [Do przeczytania PO warsztacie]

 

Do przeczytania (obejrzenia) PRZED WARSZTATEM:

 

– Roland Barthes, Mitologie, Wyd: Aletheia 2008. Z tego wydania:

  • Wstęp Krzysztofa Kłosińskiego
  • Wybrać sobie ze dwa eseje o reklamie, np. Saponiny i detergenty, Reklama i głębia czy Nowy Citroen. Eseje te mają maksimum kilka stron

– Roland Barthes, Retoryka obrazu (tekst w załączeniu)

– Marshall McLuhan, Quentin Fiore, The Medium is the Massage. W Polsce jest dostępne wydanie Penguin Books. Jest to graficzna (projektowa) interpretacja eseju McLuhana o komunikacji.     

Nadchodzące wydarzenia
Skip to content