Absolwent kierunku GRAFIKA posiada wiedzę i kompetencje twórcze w zakresie projektowania wszelkich form wizualnych dla nowych i tradycyjnych mediów, ich zastosowań użytkowych, biznesowych i artystycznych, a także edukacyjnych.
Dzięki połączeniu w ramach programu studiów zajęć z dyscyplin artystycznych z elementami wiedzy o prawie autorskim, marketingu, technologii IT czy języka obcego, absolwent kierunku posiada nieograniczone możliwości kreacji przy rozwiniętych umiejętnościach posługiwania się różnorodnymi narzędziami.
W zakresie sztuk pięknych w polu zainteresowania i posiadanej wiedzy absolwenta znajdują się zarówno tradycyjne, jak i zaawansowane technologicznie środki ekspresji. Przekazywana jest ogólna wiedza z zakresu historii sztuki, estetyki i design`u. Duża ilość ćwiczeń umożliwia praktyczną naukę obrazowania, modelowania i kompozycji.
W zakresie umiejętności informatycznych absolwenta szczególny nacisk położony jest na praktyczne poznanie oprogramowania służącego do modelowania obrazu i dźwięku, edycji mediów strumieniowych, generowania obrazu dwu- i trój-wymiarowego, oraz wszelkich zastosowań DTP (desktop publishing).
Dokąd po studiach, czyli jakie perspektywy zawodowe dla absolwentów
Absolwent kierunku Grafika może znaleźć zatrudnienie między innymi w:
-
agencjach graficznych,
-
agencjach fotograficznych,
-
agencjach reklamowych i marketingowych,
-
zakładach poligraficznych,
-
wydawnictwach,
-
studiach filmowych i telewizyjnych,
-
firmach internetowych i informatycznych,
-
firmach tworzących gry komputerowe,
-
firmach programistycznych,
-
studiach deweloperskich,
-
instytucjach kultury.
Kompetencje absolwenta po wyborze specjalności
Projektowanie graficzne
Poza wymienionymi wyżej umiejętnościami absolwent kierunku Grafika o specjalności Projektowanie graficzne nabywa dodatkowo wiedzę i umiejętności z zakresu:
-
zagadnień grafiki edytorskiej i druku cyfrowego, technik poligraficznych, DTP prepress’u i postpress’u
-
projektowania na potrzeby marketingowe - projektowania i planowania kampanii promocyjnych, a także identyfikacji korporacyjnej
-
projektowania publikacji, składu i łamania publikacji, typografii w druku
-
zaawansowanej, fachowej obsługi urządzeń do druku cyfrowego, ich kalibracji do druku na różnych materiałach
-
realizacji zadań z zakresu fotografii użytkowej (reklamowej), korekcji i retuszu fotografii, fotografowania produktu, projektowania, organizacji i realizacji kreatywnych, ukierunkowanych marketingowo sesji fotograficznych
-
projektowania serwisów internetowych (projektowania graficznego i budowy serwisów internetowych, przygotowania w zakresie projektowania funkcjonalnego, w tym: projektowania architektury i modelowania informacji, doboru typografii stron internetowych, podstaw języków znacznikowych HTML, XHTML, podstawy GUI)
-
przygotowania i projektowania multimediów na potrzeby reklamowe w Internecie
Absolwent będzie:
-
wykazywał się znajomością zagadnień komunikacji marketingowej, umiejętnością dostrzegania, analizowania i selekcjonowania istotnych cech obiektu komunikacji oraz budowania na tej podstawie spójnego komunikatu marketingowego w oparciu o własną kreację,
-
posiadał umiejętność budowania systemu identyfikacji korporacyjnej, znajomość zasad budowy kampanii promocyjnych (komercyjnych i społecznych)
Poprzez nabycie kompetencji dodatkowych w ramach specjalności Projektowanie graficzne absolwent będzie przygotowany także do podjęcia własnej działalności gospodarczej w zakresie:
-
grafiki edytorskiej oraz usług DTP
-
druku cyfrowego
-
usług projektowych związanych z tworzeniem serwisów internetowych
-
usług marketingowych i reklamowych
-
fotografii reklamowej
Multimedia
Absolwent kierunku Grafika o specjalności Multimedia nabędzie dodatkowo wiedzę i umiejętności z zakresu:
-
grafiki kinetycznej i prezentacyjnej
-
tworzenie wizualizacji i modelowania przestrzeni i obiektów 3D
-
animacji 3D i 2 D
-
projektowania zaawansowanych technologicznie multimedialnych stron internetowych
-
projektowania inżynieryjnego AutoCad 2D i 3D
-
przygotowania w zakresie projektowania funkcjonalnego
Będzie posiadał wiedzę i umiejętności z zakresu:
-
projektowania graficznego i budowy multimedialnych serwisów internetowych
-
architektury i modelowania informacji, doboru typografii stron internetowych, podstaw języków znacznikowych HTML, XHTML, podstawy GUI
-
przygotowania w zakresie projektowania funkcjonalnego
-
rejestracji, obróbki i montażu obrazu video, montażu nieliniowego video, filmowych efektów specjalnych, scenopisarstwa oraz przygotowania w zakresie projektowania funkcjonalnego
Poprzez nabycie kompetencji dodatkowych w ramach specjalności Multimedia absolwent będzie przygotowany także do podjęcia własnej działalności gospodarczej w zakresie:
-
modelowania 2D i 3D i wykonywania prac w AutoCad 2D i 3D
-
usług internetowych, video oraz usług reklamowych i marketingowych
Projektowanie gier i rzeczywistości wirtualnej
Specjalność ta łączy w sobie zarówno kompetencje z zakresu grafiki artystycznej i projektowania graficznego oraz warsztatu grafiki komputerowej ze uwzględnieniem nowoczesnych technologii projektowania gier. Bardzo ważną jest również umiejętność pracy zespołowej ze współtwórcami gier komputerowych i rozrywki interaktywnej. Program specjalności został opracowany przy ścisłej współpracy ze praktykami związanymi z branżą gier wideo.
Poza wymienionymi wyżej umiejętnościami absolwent kierunku Grafika o specjalności Projektowanie gier i rzeczywistości wirtualnej nabywa dodatkowo wiedzę i umiejętności z zakresu:
-
animacja 2D i 3D
-
projektowania tekstur i optymalizacji plików graficznych na potrzeby gier
-
tworzenia grafiki komputerowej
-
tworzenia: koncepcji, fabuł, poziomów i narracji oraz interfejsów gier
-
projektowania interakcji postaci i obiektów
-
modelowania 3D oraz animacji wideo
-
tworzenia systemów skryptowych w silnikach gier
-
komputerowych efektów specjalnych
-
programowanie zagadnień logiki gry i sztucznej inteligencji występujących w niej postaci
-
praktyczne korzystanie z profesjonalnych platform softwarowyh stosowanych w obszarze gier
-
organizowania procesu projektowego gry
-
realizacji gier w różnych środowiskach i na różnych platformach (platforma mobilna, środowisko webowe, gry sieciowe)
-
zrozumienia i zdobycie umiejętności modelowania złożonych scen dynamicznych zachowujących się zgodnie z prawami fizyki
Poprzez nabycie kompetencji dodatkowych w ramach specjalności absolwent będzie przygotowany do podjęcia pracy w:
-
firmach tworzących gry komputerowe
-
firmach programistycznych
-
agencjach reklamowych i marketingowych
-
studiach deweloperskich
-
studiach graficznych i fotograficznych
-
przy produkcji filmowej i telewizyjnej
UX Design – projektowanie użyteczności
W produkcji oprogramowania, produktów oraz usług coraz większy nacisk kładzie się na ich przyjazny i użyteczny charakter – stąd rosnące zapotrzebowanie na rynku pracy na osoby posiadające wiedzę i praktyczne umiejętności w projektowaniu, badaniu i analizowaniu User Experience.
UX Design – projektowanie użyteczności to specjalność w której proponujemy unikalne połączenie UX design z analityką internetową. Pokazujemy proces, od momentu analizy wymagań klienta, przez prace projektowe, po analizę zachowania użytkowników i optymalizację zastosowanych rozwiązań. Odpowiednio dobrane przedmioty w programie specjalności pozwalają zdobyć kwalifikacje w zakresie projektowania aplikacji i produktów cyfrowych z naciskiem na User Experience – dziedzinę łączącą świat IT ze światem psychologii, designu, marketingu i analizy biznesowej.
Podczas studiów student nabędzie wiedzę i umiejętności z zakresu:
-
projektowania interfejsu
-
interakcji z użytkownikiem
-
architektury informacji
-
postrzegania serwisu i marki
-
tworzenia rozwiązań internetowych od momentu analizy wymagań klienta, przez prace projektowe, po analizę zachowania użytkowników i optymalizację zastosowanych rozwiązań
-
pozycjonowania stron
-
copywriting`u
Po ukończeniu specjalności absolwent będzie mógł znaleźć zatrudnienie jako:
-
UX Designer / UX Specialist
-
Projektant UX/UI
-
UX Researcher
-
Web Analyst, Digital Marketing Analyst
-
Web developer
-
analityk biznesowy i systemowy
-
właściciel produktu (ang. Product Owner) i procesu
-
specjalista ds. zapewnienia jakości
-
inżynier wymagań