Opis kierunku

Studia artystyczne oferują szeroki zakres specjalizacji związanych z projektowaniem i tworzeniem treści wizualnych. W ramach studiów, studenci zdobywają wiedzę i umiejętności potrzebne do pracy w branży graficznej, w tym projektowanie graficzne, projektowanie gier i rzeczywistości wirtualnej, UX design oraz multimedia.
Program studiów obejmuje techniki cyfrowe, zasady kompozycji obrazu, druk cyfrowy, projektowanie serwisów internetowych, identyfikację korporacyjną, animację 2D i 3D, tworzenie koncepcji, fabuł i narracji gier, projektowanie interfejsu, architekturę informacji oraz wiele innych.
Studia licencjackie na kierunku Grafika (7 semestrów w formie stacjonarnej i niestacjonarnej) są odpowiedzią Uczelni na zapotrzebowanie rynku i coraz większe zainteresowanie potencjalnych studentów grafiką. Mając na uwadze możliwości naszych absolwentów na rynku pracy, stworzyliśmy wszechstronny program nauczania, kładący nacisk na dużą liczbę zajęć praktycznych.

Specjalności na kierunku Grafika:
W zakresie sztuk pięknych przekazywana jest ogólna wiedza z temacie historii sztuki, estetyki i designu. Duża liczba ćwiczeń umożliwia praktyczną naukę obrazowania, modelowania i kompozycji.
W zakresie umiejętności informatycznych nacisk położony jest na praktyczne poznanie oprogramowania służącego do modelowania obrazu i dźwięku, edycji mediów strumieniowych, generowania obrazu dwu- i trójwymiarowego oraz DTP.
Cechy absolwenta
Absolwenci mają umiejętności kreatywnego i samodzielnego tworzenia treści, aktywnej obecności na rynku pracy, a także umiejętności komunikacji i rozmów z klientami i zleceniodawcami.
Perspektywy zawodowe po ukończeniu studiów są bardzo zróżnicowane i obejmują między innymi pracę w agencjach reklamowych i marketingowych, agencjach graficznych, studiach fotograficznych, firmach tworzących gry komputerowe, programistycznych, poligraficznych, wydawnictwach czy instytucjach kultury.

Program
Autorski program studiów
Program nauczania uwzględnia zalecenia Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego i spełnia kryteria akredytacji odnośnie wymogów programowych dla kierunków studiów artystycznych. Przedmioty artystyczne stanowią ponad 70% godzin zajęć, a nie więcej niż 30% to przedmioty nieartystyczne.
Priorytetem jest nacisk na kształcenie praktyczne. Wykłady to średnio nie więcej niż 30% godzin zajęć, a ponad 70% czasu nauki to zajęcia praktyczne. Dominacja zajęć o charakterze praktycznym na każdym semestrze studiów, a także organizacja praktyk i plenerów artystycznych sprzyjają indywidualnemu rozwojowi zdolności twórczych.
Przykładowe przedmioty
-
Kompozycja
-
Rysunek
-
Malarstwo
-
Fotografia
-
Liternictwo i typografia
-
Podstawy grafiki użytkowej
-
Podstawy animacji i interakcji
-
Wirtualna przestrzeń CAD
-
Fotografia reklamowa
-
Projektowanie serwisów internetowych
-
Edycja i montaż video
-
Cyfrowe efekty specjalne
-
Podstawy obrazowania filmowego w grach 3D
-
Inżynieria użyteczności i narzędzia UX Design
Pełen program nauczania dostępny tutaj

Praktyki zawodowe
Studenci odbywają obowiązkową praktykę zawodową, która jest organizowana przez uczelnię w studiach graficznych, fotograficznych, filmowych, agencjach reklamowych, działach marketingu dużych przedsiębiorstw, działach promocji instytucji samorządowych, drukarniach cyfrowych i offsetowych, wydawnictwach, firmach internetowych, instytucjach kultury - galerie, ośrodki kultury itp. Podczas praktyki student ma możliwość poznania warunków wykonywania zawodu.
Praktyka zawodowa trwa 960 godz. I realizowana jest po I, II oraz III roku studiów (w okresie wakacyjnym-między II a III semestrem studiów; IV a V semestrem studiów; VI a VII semestrem studiów).
Plenery artystyczne
Poza praktykami studenci uczestniczą w obowiązkowych plenerach artystycznych uzupełniających cykl kształcenia w zakresie przedmiotów ogólnoplastycznych. Plenery, organizowane w formie wyjazdowych warsztatów twórczych, intensyfikują proces nabywania doświadczeń kreacyjnych i warsztatowych oraz kształtowania twórczej indywidualności studentów.
Plener realizowany jest po I roku studiów (w okresie wakacyjnym - między II a III semestrem studiów).
Atuty uczelni

WSTI to jedna z najlepiej wyposażonych w najnowocześniejszy sprzęt komputerowy i specjalistyczne oprogramowanie uczelni na Śląsku.
Dysponujemy m. in. pracownią grafiki komputerowej wyposażoną w 30 komputerów Apple iMac MC812PL/A i tablety graficzne Wacom, oraz laboratorium komputerowym z 30 silnymi stacjami graficznymi. Na komputerach zainstalowane jest aktualne oprogramowanie (np. Adobe Master Colleciton CS 5.5).
Uczelnia posiada również przestronną pracownię artystyczną rysunku i malarstwa oraz pracownię fotografii w pełni wyposażoną w multimedialny sprzęt: aparaty fotograficzne, kamery i profesjonalne oświetlenie.

Wykładowcy praktycy
Skład wysoko wykwalifikowanej kadry naukowo-dydaktycznej stanowią cenieni pracownicy naukowi oraz praktycy posiadający duże doświadczenie branżowe I partnerskie nastawienie do studenta. Wielu wykładowców WSTI to czynni zawodowo graficy i informatycy, dlatego studenci mają możliwość już podczas nauki współpracować ze swoimi przyszłymi pracodawcami.
Świetna lokalizacja
WSTI znajduje się w nowoczesnym budynku zlokalizowanym w ścisłym centrum Katowic przy ulicy Mickiewicza 29. Siedziba Uczelni jest położona w niewielkiej odległości od najważniejszych punktów komunikacyjnych miasta na skraju płatnej strefy parkowania. Na terenie budynku znajdują się: stołówka, powierzchnie wypoczynkowe wraz z patio, poczta, drukarnia czy kiosk.

Opłaty i zapisy

Elastyczny system opłat – wybierz system najlepszy dla siebie
WSTI proponuje studentom korzystny system opłat. W zależności od preferencji i możliwości finansowych możesz raz w roku wybrać system 12, 10 lub 2 rat, zgodnie z którym chcesz opłacać czesne.
Wybierając formę płatności w 2 ratach korzystasz dodatkowo z upustu o wartości ok. 5%.
Sprawdź i dopasuj do swoich możliwości.
