System Wspomagający Organizację Przebiegu Studiów czyli ultranowoczesny system dziekanatowy do obsługi studentów Wyższej Szkoły Technologii Informatycznych w Katowicach. Z radością informujemy, że Uczelnia za kwotę 730 620 PLN kupiła system informatyczny do obsługi studentów, który znacząco poprawi wydajność działań w zakresie:

  • obsługi studenta
  • planowania zajęć
  • obsługi sesji egzaminacyjnych i prac dyplomowych
  • rozliczeń finansowych studentów
  • działań w zakresie KRK/PRK
  • internetowej rekrutacji kandydatów

Za dostawę i wdrożenie odpowiedzialna jest firma Verbis.pl Sp. z o. o.
Koniec wdrożenia przewidziany są na listopad 2021 r.

Dodatkowo, aby system działał szybko i sprawnie, Uczelnia kupiła klaster serwerów Dell nowej generacji z wirtualizacją VMware wspierającą HA. Funkcja HA (High Availability) wspiera wysoką dostępność usług nawet w przypadku awarii całego serwera lub jego podzespołów, a wirtualne maszyny oferujące usługi dla Uczelni WSTI (Dziekanat, Wirtualna Uczelnia, itd) nadal działają, bez zauważalnego przestoju dla użytkownika końcowego.

Poza tym w warstwie dyskowej posiadamy usługę vSAN, udostępniającą dyski poszczególnych serwerów, jako wspólny storage (przestrzeń dyskową) na potrzeby maszyn wirtualnych. W tym rozwiązaniu również otrzymujemy wysoką dostępność usług nawet w przypadku awarii pojedynczego dysku lub kilku dysków naraz.
Powyższa konfiguracja ma umożliwić wysoko bezawaryjną pracę środowiska wykorzystywanego przez Uczelnię WSTI oraz studentów, co jest szczególnie ważne w obecnych czasach nasilonej pracy zdalnej i zdalnego nauczania.


Koszt zakupu zostały pokryte z pieniędzy unijnych z projektu Zintegrowany program rozwoju WSTI w Katowicach https://www.wsti.pl/pl/zintegrowany-program-rozwoju-wsti-w-katowicach