Michał Bernad

Artysta sztuk wizualnych i grafik. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Od ponad 6 lat związany zawodowo z branżą gier komputerowych. Zajmuje się projektowaniem UI/UX, animacją, grafiką 2D i 3D, concept artem. Współpracował z największymi krajowymi i międzynarodowymi producentami gier mobilnych i komputerowych na świecie m.in. Outfit7, Nickelodeon, Netherrealm studio, Eipix, Boombit czy Playway. Jako senior i lead artist pracował przy produkcji ponad 20 gier na platformy mobilne, konsole i PC. Ukończył kurs w Animation Mentor School.

UI/UX i visual development w grach mobilnych 3D i 2D

Gry mobilne zazwyczaj są traktowane jako przestrzeń dająca grafikom znacznie mniej możliwości niż produkcja gier na konsole i pc. Rozwój technologii w ostatnich latach sprawił jednak, że gry mobilne są coraz bardziej złożone i rozbudowane, co pozwala na tworzenie od podstaw świata gry w technologii 3D. Coraz większe budżety wymagają zaangażowania artystów różnych specjalizacji od concept artystów, animatorów, ilustratorów po grafików 3D, artystów technicznych czy grafików zajmujących sie UI/UX. Bardzo często sukces gry zależy jednak od odpowiednio zaprojektowanego interfejsu i tzw. user experience. Na wybranych przykładach gier omówiony zostanie proces produkcji od key artów do finalnego produktu w tym organizacja pracy, oraz problemy związane z projektowaniem UI/UX. Omówiona zostanie również specyfika pracy artysty UI/UX - najważniejsze narzędzia i nowe rozwiązania, które pozwalają na optymalizację pracy.