Tytuł:

Badania potrzeb i analiza wartości interesariuszy projektu – konsultacje z User Experience

Czas:

18.12.2019 16:00-20:00 PN3

Podejście:

Konsultacyjna praca z projektami studenckimi z elementami zespołowego warsztatu

Prowadząca:

Agata Magdalena Nowak

Interdyscyplinarna badaczka, projektant usług i artystka, łącząca pracę w domenie User Experience z badaniami w nurcie kulturoznawczym oraz studium artystycznym nad pojęciem kreatywności w branży IT. Od ponad 10 lat łączy zainteresowania badawcze i artystyczne z pracą zawodową w domenie usług cyfrowych. Pracuje jako ekspert domenowy w obszarze badań i testowania użyteczności na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS. Jednocześnie kontynuuje studia doktoranckie na kierunku kulturoznawstwo na Uniwersytecie SWPS pod opieką profesora Mirosława Filiciaka. Jako trener, prowadzei szkolenia związane z projektowaniem doświadczeń użytkownika, oraz rozwojowe warsztaty z twórczości. Współtworzey agencję badawczą Selkie, gdzie rozwija własne narzędzie analityczne i biznesowe - Value Match Canvas - oparte o teorię Basic Human Values Shaloma Shwartza. Specjalizujee się w badaniach etnograficznych, podejściu projektowym Service Design i budowaniu strategii rozwoju produktów cyfrowych w oparciu o metodę Evolutionary Value Delivery, którą studiujee u jej twórcy - Toma Gilba. Występuje na konferencjach polskich i zagranicznych związanych z branżą UX, edukacją i twórczością. Jest jedną z głównym organizatorek międzynarodowej konferencji World Usability Day Silesia, gdzie odpowiada od 2011 roku za poziom merytoryczny oraz projekty społeczne i artystyczne, toczące się w ramach wydarzenia przez cały rok.

Abstrakt:

Spotkanie dedykowane jest studentom studiów licencjackich, którzy podjęli się ścieżki projektowania produktu / usługi w duchu podejścia User Centered Design, oraz wszystkim studentom WSE zainteresowanym badaniami User Experience i ich rolą w procesie projektowym.

Celem warsztatu jest przekazanie adekwatnych przemyśleń, inspiracji i informacji zwrotnej dla realizowanych projektów licencjackich, oraz wspólne wypracowanie zarysu strategii badawczych dla poszczególnych koncepcji.
W ramach naszej wspólnej pracy będziemy się posługiwać przygotowanymi przez studentów opisami koncepcji ich wyzwań projektowych, oraz przykładami przygotowanymi dla celu omówienia takich wątków jak:

  • Jak i dlaczego należy dobrze identyfikować kluczowych interesariuszy projektu i ich wartości?

  • Jak zaplanować procesu badawczy UX?

  • Podstawowe metody badań potrzeb.

  • Analizowanie wyników oraz przełożenia ich na decyzje projektowe.

Wymagania:

Opisy projektów licencjackich:

  • Opis koncepcji (po co? co? dla kogo? kontekst?)

  • Stan obecny realizacji (strategia realizacji pracy? co już udało się zrealizować? gdzie pojawiają się trudności?)

  • (opcjonalnie) linki, referencje, inspiracje, odniesienia do innych materiałów

 

Opis należy przesłać najpóźniej do 6-go grudnia.

Zainteresowanych proszę o kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.