Uczelnia

Dla kandydata

Dla studenta

Kontakt

Zwiń menu

Grafika

Forma

stacjonarna / niestacjonarna

Czas trwania

7 semestrów

Poziom

I stopnia, licencjat

Specjalności

4 specjalności

Cena od

678 zł / rata

Konstrukcja programu nauczania na kierunku Grafika w WSTI uwzględnia zalecenia Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Spełnia ona kryteria akredytacji odnośnie wymogów programowych dla kierunków studiów artystycznych. Przedmioty artystyczne stanowią ponad 70% godzin zajęć, a nie więcej niż 30% to przedmioty nieartystyczne.

 

Nacisk na kształcenie praktyczne jest priorytetem programu nauczania na kierunku Grafika. Dominacja zajęć o charakterze niewykładowym na każdym semestrze studiów, a także organizacja obowiązkowych praktyk i plenerów artystycznych sprzyjają indywidualnemu rozwojowi zdolności twórczych.

 

Program nauczania na kierunku Grafika uwzględnia podział tematyczny zajęć po 4 semestrze na 4 specjalności:

  • Projektowanie graficzne
  • Multimedia
  • Projektowanie gier
  • UX Design
Plenery artystyczne

Czas realizacji:

Okres wakacyjny po I roku studiów

Studenci uczestniczą w obowiązkowych plenerach artystycznych uzupełniających cykl kształcenia w zakresie przedmiotów ogólnoplastycznych. Plenery, organizowane w formie wyjazdowych warsztatów twórczych, intensyfikują proces nabywania doświadczeń kreacyjnych i warsztatowych oraz kształtowania twórczej indywidualności studentów.

Praktyki zawodowe

Czas realizacji:

Okres wakacyjny po I, II i III roku studiów, 960 godzin

Podczas studiów studenci odbywają obowiązkową praktykę zawodową, która jest organizowana przez uczelnię w takich firmach i instytucjach, jak: studia graficzne, studia fotograficzne, studia filmowe, agencje i studia reklamowe, działy marketingu dużych przedsiębiorstw, działy promocji instytucji samorządowych, drukarnie cyfrowe i offsetowe, wydawnictwa, firmy internetowe, instytucje kultury – galerie, ośrodki kultury itp. Podczas praktyk student ma możliwość poznania warunków wykonywania zawodu. Za zaliczenie praktyk otrzymuje się 32 pkt. ECTS.

Ogólny rozkład zajęć kierunku

Nazwa przedmiotu
I sem
II sem
III sem
IV sem
V sem
VI sem
VII sem
I. Kształcenie ogólne wymagane standardami
Język zachodni
Bezpieczeństwo i higiena pracy
Filozofia i estetyka
Cyberkultura
Prawo autorskie
Historia i teoria sztuk
Wychowanie fizyczne
II. Kształcenie podstawowe wymagane standardami
Technologia i materiałoznastwo
Psychofizjologia widzenia
Podstawy technik informatycznych
Podstawy programowania
Historia design’u
Historia grafiki
Grafika rastrowa
Typografia i prepress
Grafika wektorowa
III. Kształcenie kierunkowe wymagane standardami
Liternictwo i typografia
Podstawy animacji i interakcji
Rysunek użytkowy
Podstawy technik graficznych
Przedsiębiorczość
Obejmuje takie zagadnienia, jak m.in.: Przedsiębiorczość – jej źródła i istota. Cechy charakteryzujące postawy przedsiębiorcze. Pojęcie przedsiębiorcy. Rodzaje przedsiębiorców. Kompetencje przedsiębiorcze, rola menadżera w kreowaniu postaw przedsiębiorczych. Pojęcie działalności gospodarczej. Przedsiębiorczość a formy działalności gospodarczej. Pojęcie i istota MSP, rola MSP w gospodarce wolnorynkowej; uwarunkowania prawne i specyfika działalności w małym rozmiarze. Źródła prawa określające zasady podejmowania, wykonywania i zakończenia działalności gospodarczej w Polsce.
Pobierz sylabus
Podstawy marketingu i komunikacji marketingowej
Animacja i interakcja
Projektowanie stron www
Identyfikacja wizualna
Fotografia użytkowa
Metodyka projektowania graficznego
Edycja i efekty wideo
Grafika edytorska
Wirtualna przestrzeń CAD
Projektowanie obrazu ruchomego
Rejestracja obrazu i dźwięku
IV. Uzupełniające kształcenie ogólnoplastyczne i kierunkowe
Przedmioty dla specjalności

Projektowanie graficzne

Podział tematyczny zajęć zaczyna się od V semestru.

 

Nazwa przedmiotu
V sem
VI sem
VII sem
I. Kształcenie ogólne wymagane standardami
Grafika cyfrowa
Techniki poligraficzne
Projektowanie publikacji
Projektowanie marketingowe
Projektowanie serwisów internetowych
Fotografia reklamowa
DTP i redakcja techniczna
Animacja i rozszerzona rzeczywistość
Pracownia dyplomowa projektowania graficznego
Projektowanie graficzne – portfolio
Seminarium dyplomowe – projektowania graficznego
Przedmioty dla specjalności

Projektowanie gier i rzeczywistości wirtualnej

Podział tematyczny zajęć zaczyna się od V semestru.

 

Nazwa przedmiotu
V sem
VI sem
VII sem
I. Kształcenie ogólne wymagane standardami
Modelowanie i animacja 3D
GUI projektowanie interfejsów
Processing i programowanie
Projektowanie lokacji
Silniki graficzne i sztuczna inteligencja
Efekty dźwiękowe
Kreacja pomysłu i budowa scenariusza w grach
Konceptart – postacie i środowisko
Pracownia dyplomowa projektowania gier
Projektowanie gier – portfolio
Seminarium dyplomowe – projektowania gier
Przedmioty dla specjalności

UX Design Projektowanie użyteczności

Podział tematyczny zajęć zaczyna się od V semestru.

 

Nazwa przedmiotu
V sem
VI sem
VII sem
I. Kształcenie ogólne wymagane standardami
Pozycjonowanie stron WWW
Inżynieria użyteczności i narzędzia UX Design
Architektura informacji
Analityka internetowa
Copywriting
Projekt specjalizacyjny
Zarządzanie marketingowe w mediach społecznościowych
Pracownia dyplomowa UX Design
UX Design – portfolio
Seminarium dyplomowe UX Design
Przedmioty dla specjalności

Multimedia

Podział tematyczny zajęć zaczyna się od V semestru.

 

Nazwa przedmiotu
V sem
VI sem
VII sem
I. Kształcenie ogólne wymagane standardami
Modelowanie i animacja 3D
Scenopisarstwo i storyboarding
Edycja i montaż wideo
Multimedialne strony www
Edycja dźwięku
Cyfrowe efekty specjalne
Pracownia dyplomowa multimediów
Multimedia – portfolio
Seminarium dyplomowe multimediów
Skip to content