Absolwent kierunku GRAFIKA posiada wiedzę i kompetencje twórcze w zakresie projektowania wszelkich form wizualnych dla nowych i tradycyjnych mediów, ich zastosowań użytkowych, biznesowych i artystycznych, a także edukacyjnych.

Dzięki połączeniu w ramach programu studiów zajęć z dyscyplin artystycznych z elementami wiedzy o prawie autorskim, marketingu, technologii IT czy języka obcego, absolwent kierunku posiada nieograniczone możliwości kreacji przy rozwiniętych umiejętnościach posługiwania się różnorodnymi narzędziami.

W zakresie sztuk pięknych w polu zainteresowania i posiadanej wiedzy absolwenta znajdują się zarówno tradycyjne, jak i zaawansowane technologicznie środki ekspresji. Przekazywana jest ogólna wiedza z zakresu historii sztuki, estetyki i design`u.  Duża ilość ćwiczeń umożliwia praktyczną naukę  obrazowania, modelowania i kompozycji.

W zakresie umiejętności informatycznych absolwenta szczególny nacisk położony jest na praktyczne poznanie oprogramowania służącego do modelowania obrazu i dźwięku, edycji mediów strumieniowych, generowania obrazu dwu- i trój-wymiarowego, oraz wszelkich zastosowań DTP (desktop publishing).

Dokąd po studiach, czyli jakie perspektywy zawodowe dla absolwentów

Absolwent kierunku Grafika może znaleźć zatrudnienie między innymi w:

  • agencjach graficznych,

  • agencjach fotograficznych,

  • agencjach reklamowych i marketingowych,

  • zakładach poligraficznych,

  • wydawnictwach,

  • studiach filmowych i telewizyjnych,

  • firmach internetowych i informatycznych,

  • firmach tworzących gry komputerowe,

  • firmach programistycznych,

  • studiach deweloperskich,

  • instytucjach kultury.

grafika absolwent

Kompetencje absolwenta po wyborze specjalności

Projektowanie graficzne

Poza wymienionymi wyżej umiejętnościami absolwent kierunku Grafika o specjalności Projektowanie graficzne nabywa dodatkowo wiedzę i umiejętności z zakresu: 

  • zagadnień grafiki edytorskiej i druku cyfrowego, technik poligraficznych, DTP prepress’u i postpress’u

  • projektowania na potrzeby marketingowe - projektowania i planowania kampanii promocyjnych, a także identyfikacji korporacyjnej

  • projektowania publikacji, składu i łamania publikacji, typografii w druku

  • zaawansowanej, fachowej obsługi urządzeń do druku cyfrowego, ich kalibracji do druku na różnych materiałach

  • realizacji zadań z zakresu fotografii użytkowej (reklamowej), korekcji i retuszu fotografii, fotografowania produktu, projektowania, organizacji i realizacji kreatywnych, ukierunkowanych marketingowo sesji fotograficznych

  • projektowania serwisów internetowych (projektowania graficznego i budowy serwisów internetowych, przygotowania w zakresie projektowania funkcjonalnego, w tym: projektowania architektury i modelowania informacji, doboru typografii stron internetowych, podstaw języków znacznikowych HTML, XHTML, podstawy GUI)

  • przygotowania i projektowania multimediów na potrzeby reklamowe w Internecie

Absolwent będzie:

  • wykazywał się znajomością zagadnień komunikacji marketingowej, umiejętnością dostrzegania, analizowania i selekcjonowania istotnych cech obiektu komunikacji oraz budowania na tej podstawie spójnego komunikatu marketingowego w oparciu o własną kreację,

  • posiadał umiejętność budowania systemu identyfikacji korporacyjnej, znajomość zasad budowy kampanii promocyjnych (komercyjnych i społecznych)

Poprzez nabycie kompetencji dodatkowych w ramach specjalności Projektowanie graficzne absolwent będzie przygotowany także do podjęcia własnej działalności gospodarczej w zakresie:

  • grafiki edytorskiej oraz usług DTP

  • druku cyfrowego

  • usług projektowych związanych z tworzeniem serwisów internetowych

  • usług marketingowych i reklamowych

  • fotografii reklamowej


Multimedia

Absolwent kierunku Grafika o specjalności Multimedia nabędzie dodatkowo wiedzę i umiejętności z zakresu:

  • grafiki kinetycznej i prezentacyjnej

  • tworzenie wizualizacji i modelowania przestrzeni i obiektów 3D

  • animacji 3D i 2 D

  • projektowania zaawansowanych technologicznie multimedialnych stron internetowych

  • projektowania inżynieryjnego AutoCad 2D i 3D

  • przygotowania w zakresie projektowania funkcjonalnego

Będzie posiadał wiedzę i umiejętności z zakresu:

  • projektowania graficznego i budowy multimedialnych serwisów internetowych

  • architektury i modelowania informacji, doboru typografii stron internetowych, podstaw języków znacznikowych HTML, XHTML, podstawy GUI

  • przygotowania w zakresie projektowania funkcjonalnego

  • rejestracji, obróbki i montażu obrazu video, montażu nieliniowego video, filmowych efektów specjalnych, scenopisarstwa oraz przygotowania w zakresie projektowania funkcjonalnego

Poprzez nabycie kompetencji dodatkowych w ramach specjalności Multimedia absolwent będzie przygotowany także do podjęcia własnej działalności gospodarczej w zakresie:

  • modelowania 2D i 3D i wykonywania prac w AutoCad 2D i 3D

  • usług internetowych, video oraz usług reklamowych i marketingowych


Projektowanie gier i rzeczywistości wirtualnej

proj gierSpecjalność ta łączy w sobie zarówno kompetencje z zakresu grafiki artystycznej i projektowania graficznego oraz warsztatu grafiki komputerowej ze uwzględnieniem nowoczesnych technologii projektowania gier. Bardzo ważną jest również umiejętność pracy zespołowej ze współtwórcami gier komputerowych i rozrywki interaktywnej. Program specjalności został opracowany przy ścisłej współpracy ze praktykami związanymi z branżą gier wideo.

Poza wymienionymi wyżej umiejętnościami absolwent kierunku Grafika o specjalności Projektowanie gier i rzeczywistości wirtualnej nabywa dodatkowo wiedzę i umiejętności z zakresu:

  • animacja 2D i 3D

  • projektowania tekstur i optymalizacji plików graficznych na potrzeby gier

  • tworzenia grafiki komputerowej

  • tworzenia: koncepcji, fabuł, poziomów i narracji oraz interfejsów gier

  • projektowania interakcji postaci i obiektów

  • modelowania 3D oraz animacji wideo

  • tworzenia systemów skryptowych w silnikach gier

  • komputerowych efektów specjalnych

  • programowanie zagadnień logiki gry i sztucznej inteligencji występujących w niej postaci

  • praktyczne korzystanie z profesjonalnych platform softwarowyh stosowanych w obszarze gier

  • organizowania procesu projektowego gry

  • realizacji gier w różnych środowiskach i na różnych platformach (platforma mobilna, środowisko webowe, gry sieciowe)

  • zrozumienia i zdobycie umiejętności modelowania złożonych scen dynamicznych zachowujących się zgodnie z prawami fizyki

Poprzez nabycie kompetencji dodatkowych w ramach specjalności  absolwent będzie przygotowany do podjęcia pracy w:

  • firmach tworzących gry komputerowe

  • firmach programistycznych

  • agencjach reklamowych i marketingowych

  • studiach deweloperskich

  • studiach graficznych i fotograficznych

  • przy produkcji filmowej i telewizyjnej